Tiltredende medlem

Ståle Grøtte

Ståle har styrt Rælingen trygt som ordfører i Rælingen siden 2019. Han bor på Rud, er aktiv i idretten i Rælingen, og har vært aktiv innen blant annet klima- og miljøpolitiske organisasjoner. Han er har lang politisk erfaring, og er en tydelig stemme for Rælingen både nasjonalt og regionalt. Han trekker frem målet om et sterkt fellesskap der alle mennesker skal være inkludert som sin viktigste politiske drivkraft. "Hver enkelt person sin frihet, muligheter til å få et godt liv, er avhengige av et vi har et sterkt fellesskap i bunn. For uten et sterkt fellesskap blir det kun opp til hver enkelt å kjempe seg opp og fram. Det taper vi alle på. Derfor er et sterkt fellesskap også det viktigste bidraget for personlig frihet til hver og en av oss. "

Ståle Grøtte

Bli bedre kjent med Ståle Grøtte:

Jeg er stolt over at Arbeiderpartiet, med sine lange og gode tradisjoner i Rælingen, valgte meg som sin ordførerkandidat til valget i 2019. Vi har siden 2019 levert på våre løfter for å utvikle Rælingen, styre oss trygt gjennom pandemien og internasjonalt og nasjonalt vanskelige tider.

Ordfører i Rælingen

Jeg skal fortsatt gjøre mitt for å leve opp til forventningene og videreutvikle Rælingen som en attraktiv kommune der vi bygger ut tjenestene til innbyggere, der vi legge til rette for gode bomiljøer og der vi tar vare på naturen og klimaet slik at vi også i fremtiden har et godt lokalmiljø. Vi skal være oppmerksomme på at selv om de fleste har de fint på skolen, har jobb og får god omsorg, er det fortsatt oppgaver som gjenstår slik at alle reelt sett blir med. Derfor er trygg og god styring av kommunen, med gode tjenester til innbyggerne, fortsatt vår viktigste oppgaven.