Representant

Morten Sjølli

Morten (1957) fra Smestad krets er født, oppvokst og bosatt i Rælingen i alle år, bortsett fra et kortvarig eksil i Lillestrøm. Han er pensjonist etter mange år i yrkeslivet som journalist. Morten har en periode tidligere (1979-83) i kommunestyre og kulturstyre, før han gjorde comeback i forrige kommunestyreperiode. Han er en av våre kumulerte kandidater med 5. plass på listen. Tre perioder i menighetsråd, også i Rælingen kirkelige fellesråd. Har også bred erfaring fra FAU (Rud), og fra frivillig arbeid (fotball og annet barne- og ungdomsarbeid). Han trekker frem klima og miljø, samt at kommunen skal være et bra sted å bli eldre, som sine viktigste saker.
Politiske hjertesaker:
- At Rælingen fortsatt skal være en veldig god kommune å bo i, uansett alder og privat økonomi.
- Bidra til at alle barn og unge får mulighet til å være med på aktiviteter innen idrett- og organisasjonsliv.
- Sørge for at Rælingens unike naturtilbud, Østmarka spesielt, gjøres enda mer tilgjengelig - gjennom utvikling av godt merkede stier og sykkeltraseer.
- Busstilbudet gjennom kommunen er radikalt forbedret de siste årene - men må utvikles videre med mer finmasket rutetilbud og hyppigere avganger på de viktigste rutene.
Presse på overfor Ruter, slik at direktebusser i rushtiden til og fra Rælingen og Oslo (Helsfyr) gjenopprettes. Flere pendlerparkeringer, for å gjøre kollektivtilbudet enda mer attraktivt. Dette er viktig både for pendlere og miljøet.
- Bidra til at det gode samarbeidet mellom kommunen og Kirken/menigheter videreføres.