Effektive tekniske tjenester og interkommunalt samarbeid

Kapittel 7

Rælingen Arbeiderparti vil bidra til gode og effektive tjenester til innbyggerne og jobbe for å holde avgiftsnivået lavest mulig. Rælingen har lavere avgifter enn de fleste av kommunene i Norge og kvaliteten på de tekniske tjenestene til innbyggerne er jevnt over god. Vi vil jobbe for at investeringene i selskapene der Rælingen er en medeier er på et forsvarlig nivå.

Fellesskapet bør løse oppgavene fremfor å sette de på anbud som ofte gir økt byråkrati, ineffektivitet og usikkerhet rundt tjenestetilbudet. Ved brøytetjenester og andre tjenester med sesongmessige variasjoner, er en deling mellom offentlig og avtaler med private hensiktsmessig. Målet er at kommunen sammen med fylket skal sikre en høy kvalitet på vedlikehold av vei, brøyting og strøing.

Rælingen Arbeiderparti vil:

• Vedlikehold og renhold av kommunens eiendommer skal prioriteres for å sikre gode tjenester til innbyggerne og lang levetid for våre bygg og uteområder
  • Vaktmestertjenester og renholdstjenester skal først og fremst løses i kommunal regi for å sikre godt, løpende vedlikehold. Andelen kommunalt ansatte i disse tjenestene skal økes i perioden
  • Investeringer og drift av interkommunale selskaper skal være godt forankret i eierkommunen for å sikre at disse er tilpasset innbyggernes behov og økonomi
  • Fellesskapet bør ha regi for å sikre effektive og trygge tjenester innen renovasjon, vann og avløp, brann, krisesenter og andre tjenester som løses gjennom interkommunalt samarbeid
  • Kommunens kommunikasjonskanaler til innbyggerne skal være forståelige og inneholde lett tilgjengelig informasjon

Er du enig med Rælingen Arbeiderparti om Effektive tekniske tjenester og interkommunalt samarbeid?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker