Planprogram IFF

Starter arbeidet med plan for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv

Kommunestyret behandlet i går arbeidsplanen (planprogrammet) for arbeidet med planen for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv. Fra Aps side fremhevet utvalgsleder Sigbjørn Lia og kommunestyremedlem Lars Martinussen vårt ønske om en bred og inkluderende prosess. Bred inkluderingVi inviterer til innspill fra alle miljøer slik som frivillige organisasjoner, skoler, de ulike rådene (eldreråd, råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne og ungdomsrådet) og med innbyggere generelt sett. Vi fikk støtte fra et samlet kommunestyret for våre forslag om en bred inkluderingsprosess.Saken kommunestyret behandlet i går var det såkalte planprogrammet for arbeidet, altså hvordan man vil sikre en god prosess ved utarbeidelsen av selve planen. Innspill til prioriteringeneGjennom høsten vil det bli gode muligheter til å gi innspill både til hvordan vi bør prioritere, hvilke nye tiltak som bør inn i planen og hvordan vi skal få gjennomført allerede planlagte prosjekter. Vi er sikre på at arbeidet vil engasjere mange, både innenfor organiserte aktiviteter og andre med engasjement for hvordan vi tilrettelegger for fysisk aktivitet for innbyggerne.Planprogrammet blir nå lagt ut til høring før det endelig vedtas. Arbeidet med innholdet i planen vil nok i stor grad foregå fra seinsommeren og fremover mot neste år. Her finner du både saksfremleggene og protokollen fra kommunestyremøtet 24. mars.