Foto: Rælingen kommune

Nye Fjerdingby Skole åpnet!

Elever og ansatte på Nye Fjerdingby skole fikk endelig lov til å starte opp denne uka! Den splitter nye skolen høstet lovord med flotte lærings- og arbeidsforhold, på Rælingen og Romerikes kanskje fineste tomt.Skolen har en flott flerbrukshall som vil komme både elever og idretten ellers til gode. Både bygget som sådan og byggeprosessen har goldt høye miljøkrav og bygget varmes opp av blant annet solceller. Uteområdene er et løft for lokalmiljøet og vi har klart å ivareta det grønne i utbyggingen med å ta vare på mange av trærne som en del av skolegården.Byggingen av skolen var en av de viktigste sakene vi prioriterte i inneværende partiprogram og vi er stolte for at vi nå klarer å realisere den! Det er viktig for barn og ansatte på Fjerdingby skole, for idretten og lokalmiljøet. Men det er også viktig for fremdriften for andre store satsinger som Rud skole, omsorgsboliger mm. som er de neste store prosjektene vi jobber med.Foto: Rælingen komme