Idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv i Rælingen

Idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv er sentralt for Rælingen. Det gir glede, sosialt fellesskap og helse, for barn og voksne. Nå kan du gi innspill til den kommunale planen for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv, du kan også gi innspill til Rælingen Aps program for neste periode! (Innlegg publisert i Romerikes Blad.)

Av: Sigbjørn Lia og Ståle Grøtte, Rælingen Ap Sti- og løypeplanDet er for første gang lagt frem en egen sti- og løypeplan for Rælingen. Vi har et fint samarbeid med frivillige organisasjoner for å tilrettelegge for klok bruk av marka. Marka gir opplevelser og aktivitet, sommer og vinter. Stier- og løyper, merking og tilrettelegging er viktig for innbyggerne, og vi håper den foreslåtte satsingen blir tatt godt imot. Tilrettelegge Lag og foreninger legger til rette for aktivitet for unge og eldre, i alle deler av bygda. Det skal vi bygge videre på, og også utvide til nye aktiviteter og brukergrupper. En god tilrettelegging for og samarbeid med frivilligheten er avgjørende for det vi får til sammen. Hele kommunenVi vil tilrettelegge for fysisk aktivitet i hele kommunen. Da må vi også tenke kreativt for å få mest mulig ut av ressursene vi besitter, se på nye muligheter for organisert og uorganisert aktivitet. Ta ett eksempel fra de siste årene, tenk hvor mye aktivitet, glede og helse discgolfbanen på Myrdammen har gitt siden den blei åpnet i 2020! På høring Kommunestyret har lagt kommunedelplan for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv på høring. Vi ber om tilbakemelding på forslagene og hvordan vi bør prioritere de kommende årene. Samtidig arbeider Rælingen Ap med program for neste kommunestyreperiode. Vi håper på mange gode forslag fra innbyggerne slik at vi sammen kan utvikle kommunen vår i positiv retning også fremover!