Flere arbeidsplasser i Rælingen!

bilde ståle grøtte

Rælingen er en kommune i god utvikling og vi går til valg på en politikk for flere lokale arbeidsplasser! Det vil gi en enda mer spennende kommune, mindre transportbehov for de som kan arbeide nærmere der de bor og flere lokale tilbud til innbyggere .

Derfor vil vi utarbeide en ny næringsplan for Rælingen og styrke dialogen med næringslivet. Vi vil starte planleggingen og utviklingen av del II av Fjerdingby sentrum (nordsiden av fylkesveien). Vi går til valg på en god utvikling av Løvenstad med nye tilbud til innbyggerne.

Vi vil bruke kommunens virkemidler for å bygge opp under innovasjon, næringsutvikling og det grønne skiftet. Vi vil ta vare på arbeidsplassene og næringsaktiviteten vi har i industri, service og handel, bygg og anlegg, landbruk og skogbruk.Rælingen ligger midt i Norges mest spennende region.

Rælingen vil sikkert også i fremtiden ha mange innbyggere som pendler både til Lillestrøm, Lørenskog, Oslo og Gardermoen. Men dette er ikke til hinder for også å tenke flere lokale arbeidsplasser. Flere lokale arbeidsplasser vil utfylle regionens næringsliv og gjøre vår kommune bedre.

Selv om Rælingen kanskje ikke er mest kjent for sitt næringsliv, så har jeg gjennom tiden som ordfører både møtt fantastisk spennende gründere og bedrifter i kommunen vår. Bedrifter som er flinke til å hjelpe ungdom i arbeid. Fremtidsretta bedrifter innen det grønne skiftet. Bedrifter og tilbud i nærmiljøet som har gitt oss nye tilbud, slik vi også vil oppleve fremover med f.eks. at vi endelig får treningssenter i egen kommune.

Utviklingen som vi har lagt opp til i kommunen vår vil gi oss en minst like spennende fremtid som vi har hatt de siste årene. Da er det viktig at vi også utvikler en god politikk for flere lokale arbeidsplasser. Det går Rælingen Arbeiderparti til valg på!

Hilsen Ståle