Et spenstig og sterkt lag i Rælingen

A: Halfdan Karlsen, leder av nominasjonskomiteen

Rælingen Aps kandidater til kommunevalget 2023

Rælingen Aps kandidater til kommunevalget 2023. Forrest fra venstre: Siv Rez, Ståle Grøtte, Monika Halsør, Eva Taft, Jan Ole Enlid og Herbjørn Karlsen.

Arbeiderpartiet er det ledende partiet i Rælingen kommune. Partiet har hatt ordføreren i snart 20 år, og stiller nå med et sterkt lag for valgperioden 2023-26.

Partiet vedtok på nominasjonsmøte 24.november å gi fornyet tillit til Ståle Grøtte som ordførerkandidat. Han er dyktig som ordfører, sosial, omgjengelig og godt likt. Ståle har stor arbeidskapasitet og trygg sosialdemokratisk ideologisk forankring.

Hanne Fjerdingby Olsen blir partiets varaordførerkandidat. Hun har vært lokal partileder i Rælingen i sju år og utvalgsleder i kommunestyret for helse og sosial i snart 12 år. Med Hanne får partiet en solid lagspiller på den viktige andreplassen. Hun er kjent for sine gode samarbeidsegenskaper og står for åpenhet og ryddige prosesser i politikken.

Til sammen har Arbeiderpartiets valgliste 41 navn. Alle kretser i kommunen er representert. Vi finner folk som jobber i privat sektor og i offentlig sektor, og lista har en god miks av gamle travere og spennende nye fjes.

Av de nye kan nevnes Monika Halsør, kateket i Rælingen menighet, og Eva Taft, tidligere ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet og styreleder i Blystadringen borettslag. Mohamed Sulaimani, kurder fra Iran, jobber i Fagforbundet sentralt. Ottman El Bouhali (17) er partiets ungdomskandidat. Han har bakgrunn fra Marokko og er ivrig medlem av Løvenstad Fotballklubb.

Jan Ole Enlid, Siv Rez, Morten Sjølli og Siv Beisvåg er blant de seks forhåndskumulerte. I tillegg stiller Hans Rune Skarsbø, Thor Ivar Kristiansen og Lars Martinussen fortsatt opp for partiet. På lista finner vi også Sissel Sjølli, partiets dyktige eldrepolitiker som i en tiårsperiode har vært leder av Trivselssenteret.

Det er et sterkt lag. Rælingen Arbeiderparti vil neste år ved kommunevalget be velgerne om fornyet tillit, for partiet har mye å vise til når det gjelder gode resultater. Nå gjelder det å sikre fortsatt god styring, slik at Rælingen kommune får utvikling og befolkningsvekst, samtidig som vi tar vare på det gode tjenestetilbudet.

Tidligere varaordfører og nåværende gruppeleder Heidi Finstad gir seg til neste år, etter snart 16 år i kommunestyret. Det samme gjør jeg, etter snart 32 år. Men vi fortsetter å jobbe for de sosialdemokratiske verdiene.

Halfdan Karlsen

Leder, nominasjonskomiteen