Siv beisvåg avlangt bilde

En god oppvekst varer hele livet

Av: Siv Beisvåg og Hans Rune Skarsbø, kandidater ved kommunevalget for Rælingen Ap

Rælingen Arbeiderparti har en god og trygg oppvekst som en av våre hovedsaker i valget. Vi vil ha gode nærskoler i alle skolekretser som tilrettelegger for trivsel som grunnlag for læring. Vi skal arbeide aktivt mot mobbing. Vi vil prioritere tidlig innsats i barnehage og skole, og støtte barn med ekstra læringsbehov.

Løft for uteområder i barnehager

Et trygt barnehagetilbud betyr at alle barn skal oppleve lek, sosialisering og mestring i et miljø som utvikler barnas naturlige nysgjerrighet og utforskertrang. Barnehager, lekeplasser og skoler skal være universelt utformet. Derfor gjennomføres i de kommende månedene et løft for uteområder i barnehager som Ap har kjempet gjennom.

Skolesatsing

Vi vil fortsette skoleløftet i Rælingen for skoler i hele kommunen. Vi åpnet ny Fjerdingby skole denne vinteren, klasserom i Sandbekken ungdomsskole gjennomgår opprustning denne sommeren, og flere av uteområder på skolene våre har fått et løft de siste årene. Fornyelse og utvidelse av Rud skole er Aps neste store skoleprosjekt i kommende valgperiode.

Inviterer til oppvekstcafé

En god og trygg oppvekst bygges i et tett samarbeid mellom kommune, fritidstilbud og foreldrene. Vi inviterer alle interesserte til en prat over en kaffekopp med oss den 15. mai kl. 17.00 – 19.00 på Garcon i Marikollen. Da kan du gi oss som politikere innspill, og du kan få høre mer om hvilke saker vi vil prioritere for en god oppvekst. Velkommen!