Demokrati på sitt beste

(Publisert i Romerike Blad 28. august).

Mange har meninger om politikk og prioriteringer, om personer og saker, om valg og veivalg. Mange lar seg engasjere, noen lar seg provosere. Uansett blir demokratiet og samfunnet på sitt beste når flest mulig deltar.

Lokalvalget er først høsten 2019. Men mange politiske veivalg og valg av personer for kommunevalglisten gjøres allerede denne høsten. I Rælingen Ap starter vi nå med å lage programmet vi skal gå til valg på. Nominasjonskomiteen vår som finner forslag til aktuelle kandidater er også i full gang.

Derfor bør engasjerte innbyggere i lokalmiljøene, i velforeningene, i lag og foreninger bruke sin mulighet til å bli hørt. Det være seg om hvordan skolene og eldreomsorgen i Rælingen skal utvikles, eller hvordan vi skal få fylkeskommunens oppmerksomhet om utfordringene på Øvre- og Nedre Rælingsvei. Kanskje har du forslag til hvordan kommunen bedre kan legge til rette for kulturlivet? Eller hvordan vi skal hjelpe flere inn i arbeidslivet?

Uansett hva ditt innspill måtte være så lover vi å vurdere det nøye. Og er du sosialdemokrat i hjertet, og ønsker å bidra i politikken i Rælingen, inviterer vi deg til å ta kontakt med oss.

Demokratiet er bygget på titusenvis av engasjerte mennesker. De ble nok ikke født som lokalpolitikere, men de ble med fordi de var engasjerte og ville bidra. Jeg håper du er en av de som vil bruke engasjementet ditt for et enda bedre Rælingen. Fra Rælingen Aps side lover vi å lytte og ta godt imot alle som har et hjerte for fordeling, fellesskap og Rælingen.

Mvh.

Ståle Grøtte Ordførerkandidat Rælingen Ap

Marit Selman Leder Rælingen Aps nominasjonskomité

Alle skal med

Nå lager Rælingen Ap kommunevalgprogram for neste periode og setter sammen kommunevalglisten med personene som stiller til valg.